در این مقاله کوچک وبلاگ ، ما تفاوت بین محتوای نوشتاری آنلاین و مواد چاپی و نحوه نوشتن محتوای قابل اسکن را بحث خواهیم کرد.
درست است ، یک اختلاف وجود دارد و تحقیقات مختلف نشان داد که اگر می خواهیم در نوشتن محتوا موفق باشیم ، باید آن را متناسب با نیازهای کاربران آنلاین تنظیم کنیم.
ما در 12 مرحله آسان فرآیند را توضیح خواهیم داد و شما را راهنمایی خواهیم کرد ، اما ابتدا یک مرور کلی از نوشتن محتوای قابل خواندن / قابل خواندن:
1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید
2. زیرعنوان ایجاد کنید
3. از فضای سفید استفاده کنید
4- متن خود را قالب بندی کنید - از حروف بزرگ ، حروف برجسته و برجسته سازی متوسط استفاده کنید
5. ایجاد کنتراست بالا بین متن و پس زمینه
6. اندازه قلم خوب را انتخاب کنید
7. پاراگراف های کوتاه بنویسید
8- جملات کوتاه بنویسید
9. لیست ایجاد کنید و از نقاط گلوله استفاده کنید
10. گرافیک را وارد کنید
11. پیوند به منابع دیگر
12. عینی و متعادل باشید
یکی از اهدافی که ما در ابتدا لیست را به شما ارائه دادیم ، توجه به میزان کاربرد این نکات در ایجاد یک کتاب درسی است.
یک کتاب درسی وظیفه دارد برخی ایده ها را برای دانش آموزان توضیح دهد ، اما همچنین مهمترین نقش آن کمک به آنها در یادآوری مطالب است.
معمولاً ، هنگام خواندن برای لذت ، مهم نیست که یک یا دو خط را فراموش کنیم. اما در اینترنت ، مردم اغلب به دنبال اطلاعات خاصی می آیند و امیدوارم آنها را به خاطر بسپارند.
بنابراین می توان به راحتی از قیاس کتاب درسی استفاده کرد ، خوانندگان آنلاین باید دارای محتوای قابل اسکن مناسب از نظر بصری باشند. و محتوای قابل اسکن قابل خواندن است.
پشتیبان گیری از نظریه ما با حقایق
نحوه مطالعه ما در اینترنت با نحوه مطالعه کتاب متفاوت است.
با گذشت زمان ، سازندگان محتوا متوجه 2 چیز شدند:
محتوای آنلاین ، که مانند یک قطعه سنتی نوشته شده است ، دیگر به خوبی کار نمی کند
اشباع محتوا در اینترنت وجود دارد - منابع بسیاری برای جلب توجه خوانندگان رقابت می کنند
و آنها توانستند رفتار کاربران "جدید" را شناسایی کنند:
کاربران آنلاین امروز اسکنرها و اسکیمرها هستند.
آنها به دنبال روشهای سریع و آسان برای هضم اطلاعات هستند. همچنین ، آنها بیش از حد به آنچه می توانستند از خواندن آنلاین به خاطر بسپارند ، اعتماد دارند.
بیایید ببینیم چگونه افراد با محتوای نوشتاری بصورت آنلاین تعامل می کنند و با "حقایق سخت" روبرو می شوند.
در این مقاله کوچک وبلاگ ، ما تفاوت بین محتوای نوشتاری آنلاین و مواد چاپی و نحوه نوشتن محتوای قابل اسکن را بحث خواهیم کرد.
درست است ، یک اختلاف وجود دارد و تحقیقات مختلف نشان داد که اگر می خواهیم در نوشتن محتوا موفق باشیم ، باید آن را متناسب با نیازهای کاربران آنلاین تنظیم کنیم.
ما در 12 مرحله آسان فرآیند را توضیح خواهیم داد و شما را راهنمایی خواهیم کرد ، اما ابتدا یک مرور کلی از نوشتن محتوای قابل خواندن / قابل خواندن:
1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید
2. زیرعنوان ایجاد کنید
3. از فضای سفید استفاده کنید
4- متن خود را قالب بندی کنید - از حروف بزرگ ، حروف برجسته و برجسته سازی متوسط استفاده کنید
5. ایجاد کنتراست بالا بین متن و پس زمینه
6. اندازه قلم خوب را انتخاب کنید
7. پاراگراف های کوتاه بنویسید
8- جملات کوتاه بنویسید
9. لیست ایجاد کنید و از نقاط گلوله استفاده کنید
10. گرافیک را وارد کنید
11. پیوند به منابع دیگر
12. عینی و متعادل باشید
یکی از اهدافی که ما در ابتدا لیست را به شما ارائه دادیم ، توجه به میزان کاربرد این نکات در ایجاد یک کتاب درسی است.
یک کتاب درسی وظیفه دارد برخی ایده ها را برای دانش آموزان توضیح دهد ، اما همچنین مهمترین نقش آن کمک به آنها در یادآوری مطالب است.
معمولاً ، هنگام خواندن برای لذت ، مهم نیست که یک یا دو خط را فراموش کنیم. اما در اینترنت ، مردم اغلب به دنبال اطلاعات خاصی می آیند و امیدوارم آنها را به خاطر بسپارند.
بنابراین می توان به راحتی از قیاس کتاب درسی استفاده کرد ، خوانندگان آنلاین باید دارای محتوای قابل اسکن مناسب از نظر بصری باشند. و محتوای قابل اسکن قابل خواندن است.
پشتیبان گیری از نظریه ما با حقایق
نحوه مطالعه ما در اینترنت با نحوه مطالعه کتاب متفاوت است.
با گذشت زمان ، سازندگان محتوا متوجه 2 چیز شدند:
محتوای آنلاین ، که مانند یک قطعه سنتی نوشته شده است ، دیگر به خوبی کار نمی کند
اشباع محتوا در اینترنت وجود دارد - منابع بسیاری برای جلب توجه خوانندگان رقابت می کنند
و آنها توانستند رفتار کاربران "جدید" را شناسایی کنند:
کاربران آنلاین امروز اسکنرها و اسکیمرها هستند.
آنها به دنبال روشهای سریع و آسان برای هضم اطلاعات هستند. همچنین ، آنها بیش از حد به آنچه می توانستند از خواندن آنلاین به خاطر بسپارند ، اعتماد دارند.
بیایید ببینیم چگونه افراد با محتوای نوشتاری بصورت آنلاین ارتباط برقرار می کنند و با "حقایق سخت" روبرو می شوند. معلوم می شود خواندن آنلاین کمتر خوشایند است و کندتر است.
شاید این به دلیل نحوه کار مغز ما باشد. مردم موجودی بصری هستند و ترجیح می دهند برای درک و "ذخیره" اطلاعات "نقشه های بصری" در حافظه کوتاه مدت خود ایجاد کنند.
مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد نشان می دهد که افراد هنگام پیمایش کمتر و هنگام ایجاد "مکان یاب های بصری" بیشتر به یاد می آورند. به عنوان مثال ، هنگام خواندن یک کتاب ، یادآوری اینکه یک عکس ، متن ، نمودارها در مرکز صفحه قرار گرفته اند ، برجسته شده اند یا در پایین قرار دارند ، بسیار راحت تر است.
اگر ما چنین نوع جدایی بصری نداشته باشیم و فقط پیمایش کنیم ، حافظه کوتاه مدت ما غرق می شود ، از این رو - کمتر یادمان می رود.
تفاوت بیشتر بین محتوای نوشته شده آنلاین و سنتی
تصویر خوانندگان آنلاین با دستگاه
تصویر توسط Freepik
بعلاوه ، پروفسور لیو زیمینگ در مقاله "خواندن دیجیتال" 3 نکته اصلی را بیان می کند:
1. خواندن مبتنی بر صفحه با مشخص می شود
مرور و اسکن کردن
لغت کلمات کلیدی
خواندن غیر خطی
خواندن به صورت انتخابی
خواندن متمرکز
(که بسیار متفاوت از قرائت سنتی است)
2. توجه مداوم کاهش می یابد
3. حاشیه نویسی و برجسته سازی در محیط دیجیتال چندان معمول نیست (مانند قرائت سنتی)
ساختار محتوای قابل اسکن متفاوت است - نوشتن هرم معکوس است
یک تفاوت بیشتر بین نوشتن سنتی و محتوای نوشتاری آنلاین این است که مورد دوم از ساختار به اصطلاح هرمی معکوس استفاده می کند.
در آن ساختار ، مهمترین چیزها در ابتدا نوشته شده است.
برعکس ، در نوشتار سنتی ، اطلاعات زیادی قبل از نتیجه گیری به اشتراک گذاشته شده است.
به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا اشتباه می کنند و محتوای خود را طوری ساختار می دهند که انگار یک مقاله دانشگاهی است. و بیشتر کاربران در اینترنت بدنبال مقالات دانشگاهی نیستند. آنها در جستجوی .... هستند
محتوای قابل اسکن برای کاربر مدرن
به دلیل نحوه عملکرد کاربران امروزی ، ما باید روش جدیدی را در پیش بگیریم - کار را برای خوانندگان آنلاین آسان کنیم.
و در اینجا مراحل آسان نحوه ایجاد محتوای قابل اسکن را توضیح می دهد:
1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید
https://graphicmama.com/blog/write-scannable-content/