طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

  • ۰
  • ۰

در این مقاله کوچک وبلاگ ، ما تفاوت بین محتوای نوشتاری آنلاین و مواد چاپی و نحوه نوشتن محتوای قابل اسکن را بحث خواهیم کرد.
درست است ، یک اختلاف وجود دارد و تحقیقات مختلف نشان داد که اگر می خواهیم در نوشتن محتوا موفق باشیم ، باید آن را متناسب با نیازهای کاربران آنلاین تنظیم کنیم.

ما در 12 مرحله آسان فرآیند را توضیح خواهیم داد و شما را راهنمایی خواهیم کرد ، اما ابتدا یک مرور کلی از نوشتن محتوای قابل خواندن / قابل خواندن:
1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید
2. زیرعنوان ایجاد کنید
3. از فضای سفید استفاده کنید
4- متن خود را قالب بندی کنید - از حروف بزرگ ، حروف برجسته و برجسته سازی متوسط ​​استفاده کنید
5. ایجاد کنتراست بالا بین متن و پس زمینه
6. اندازه قلم خوب را انتخاب کنید
7. پاراگراف های کوتاه بنویسید
8- جملات کوتاه بنویسید
9. لیست ایجاد کنید و از نقاط گلوله استفاده کنید
10. گرافیک را وارد کنید
11. پیوند به منابع دیگر
12. عینی و متعادل باشید

یکی از اهدافی که ما در ابتدا لیست را به شما ارائه دادیم ، توجه به میزان کاربرد این نکات در ایجاد یک کتاب درسی است.

یک کتاب درسی وظیفه دارد برخی ایده ها را برای دانش آموزان توضیح دهد ، اما همچنین مهمترین نقش آن کمک به آنها در یادآوری مطالب است.

معمولاً ، هنگام خواندن برای لذت ، مهم نیست که یک یا دو خط را فراموش کنیم. اما در اینترنت ، مردم اغلب به دنبال اطلاعات خاصی می آیند و امیدوارم آنها را به خاطر بسپارند.

بنابراین می توان به راحتی از قیاس کتاب درسی استفاده کرد ، خوانندگان آنلاین باید دارای محتوای قابل اسکن مناسب از نظر بصری باشند. و محتوای قابل اسکن قابل خواندن است.

 

پشتیبان گیری از نظریه ما با حقایق
نحوه مطالعه ما در اینترنت با نحوه مطالعه کتاب متفاوت است.

با گذشت زمان ، سازندگان محتوا متوجه 2 چیز شدند:

محتوای آنلاین ، که مانند یک قطعه سنتی نوشته شده است ، دیگر به خوبی کار نمی کند
اشباع محتوا در اینترنت وجود دارد - منابع بسیاری برای جلب توجه خوانندگان رقابت می کنند
و آنها توانستند رفتار کاربران "جدید" را شناسایی کنند:

کاربران آنلاین امروز اسکنرها و اسکیمرها هستند.
آنها به دنبال روشهای سریع و آسان برای هضم اطلاعات هستند. همچنین ، آنها بیش از حد به آنچه می توانستند از خواندن آنلاین به خاطر بسپارند ، اعتماد دارند.

بیایید ببینیم چگونه افراد با محتوای نوشتاری بصورت آنلاین تعامل می کنند و با "حقایق سخت" روبرو می شوند.

در این مقاله کوچک وبلاگ ، ما تفاوت بین محتوای نوشتاری آنلاین و مواد چاپی و نحوه نوشتن محتوای قابل اسکن را بحث خواهیم کرد.
درست است ، یک اختلاف وجود دارد و تحقیقات مختلف نشان داد که اگر می خواهیم در نوشتن محتوا موفق باشیم ، باید آن را متناسب با نیازهای کاربران آنلاین تنظیم کنیم.

ما در 12 مرحله آسان فرآیند را توضیح خواهیم داد و شما را راهنمایی خواهیم کرد ، اما ابتدا یک مرور کلی از نوشتن محتوای قابل خواندن / قابل خواندن:
1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید
2. زیرعنوان ایجاد کنید
3. از فضای سفید استفاده کنید
4- متن خود را قالب بندی کنید - از حروف بزرگ ، حروف برجسته و برجسته سازی متوسط ​​استفاده کنید
5. ایجاد کنتراست بالا بین متن و پس زمینه
6. اندازه قلم خوب را انتخاب کنید
7. پاراگراف های کوتاه بنویسید
8- جملات کوتاه بنویسید
9. لیست ایجاد کنید و از نقاط گلوله استفاده کنید
10. گرافیک را وارد کنید
11. پیوند به منابع دیگر
12. عینی و متعادل باشید

یکی از اهدافی که ما در ابتدا لیست را به شما ارائه دادیم ، توجه به میزان کاربرد این نکات در ایجاد یک کتاب درسی است.

یک کتاب درسی وظیفه دارد برخی ایده ها را برای دانش آموزان توضیح دهد ، اما همچنین مهمترین نقش آن کمک به آنها در یادآوری مطالب است.

معمولاً ، هنگام خواندن برای لذت ، مهم نیست که یک یا دو خط را فراموش کنیم. اما در اینترنت ، مردم اغلب به دنبال اطلاعات خاصی می آیند و امیدوارم آنها را به خاطر بسپارند.

بنابراین می توان به راحتی از قیاس کتاب درسی استفاده کرد ، خوانندگان آنلاین باید دارای محتوای قابل اسکن مناسب از نظر بصری باشند. و محتوای قابل اسکن قابل خواندن است.

 

پشتیبان گیری از نظریه ما با حقایق
نحوه مطالعه ما در اینترنت با نحوه مطالعه کتاب متفاوت است.

با گذشت زمان ، سازندگان محتوا متوجه 2 چیز شدند:

محتوای آنلاین ، که مانند یک قطعه سنتی نوشته شده است ، دیگر به خوبی کار نمی کند
اشباع محتوا در اینترنت وجود دارد - منابع بسیاری برای جلب توجه خوانندگان رقابت می کنند
و آنها توانستند رفتار کاربران "جدید" را شناسایی کنند:

کاربران آنلاین امروز اسکنرها و اسکیمرها هستند.
آنها به دنبال روشهای سریع و آسان برای هضم اطلاعات هستند. همچنین ، آنها بیش از حد به آنچه می توانستند از خواندن آنلاین به خاطر بسپارند ، اعتماد دارند.

بیایید ببینیم چگونه افراد با محتوای نوشتاری بصورت آنلاین ارتباط برقرار می کنند و با "حقایق سخت" روبرو می شوند. معلوم می شود خواندن آنلاین کمتر خوشایند است و کندتر است.

شاید این به دلیل نحوه کار مغز ما باشد. مردم موجودی بصری هستند و ترجیح می دهند برای درک و "ذخیره" اطلاعات "نقشه های بصری" در حافظه کوتاه مدت خود ایجاد کنند.

مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد نشان می دهد که افراد هنگام پیمایش کمتر و هنگام ایجاد "مکان یاب های بصری" بیشتر به یاد می آورند. به عنوان مثال ، هنگام خواندن یک کتاب ، یادآوری اینکه یک عکس ، متن ، نمودارها در مرکز صفحه قرار گرفته اند ، برجسته شده اند یا در پایین قرار دارند ، بسیار راحت تر است.

اگر ما چنین نوع جدایی بصری نداشته باشیم و فقط پیمایش کنیم ، حافظه کوتاه مدت ما غرق می شود ، از این رو - کمتر یادمان می رود.

 

تفاوت بیشتر بین محتوای نوشته شده آنلاین و سنتی
تصویر خوانندگان آنلاین با دستگاه
تصویر توسط Freepik

بعلاوه ، پروفسور لیو زیمینگ در مقاله "خواندن دیجیتال" 3 نکته اصلی را بیان می کند:

1. خواندن مبتنی بر صفحه با مشخص می شود

مرور و اسکن کردن
لغت کلمات کلیدی
خواندن غیر خطی
خواندن به صورت انتخابی
خواندن متمرکز
(که بسیار متفاوت از قرائت سنتی است)

2. توجه مداوم کاهش می یابد

3. حاشیه نویسی و برجسته سازی در محیط دیجیتال چندان معمول نیست (مانند قرائت سنتی)

 

ساختار محتوای قابل اسکن متفاوت است - نوشتن هرم معکوس است

یک تفاوت بیشتر بین نوشتن سنتی و محتوای نوشتاری آنلاین این است که مورد دوم از ساختار به اصطلاح هرمی معکوس استفاده می کند.

در آن ساختار ، مهمترین چیزها در ابتدا نوشته شده است.

برعکس ، در نوشتار سنتی ، اطلاعات زیادی قبل از نتیجه گیری به اشتراک گذاشته شده است.

به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا اشتباه می کنند و محتوای خود را طوری ساختار می دهند که انگار یک مقاله دانشگاهی است. و بیشتر کاربران در اینترنت بدنبال مقالات دانشگاهی نیستند. آنها در جستجوی .... هستند

 

محتوای قابل اسکن برای کاربر مدرن
به دلیل نحوه عملکرد کاربران امروزی ، ما باید روش جدیدی را در پیش بگیریم - کار را برای خوانندگان آنلاین آسان کنیم.

و در اینجا مراحل آسان نحوه ایجاد محتوای قابل اسکن را توضیح می دهد:

 

1. از عناوین استفاده کنید - بخشهای بزرگ متن را تقسیم کنید

 

https://graphicmama.com/blog/write-scannable-content/

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • رضا فراهانی

گرافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی